Perfect Places Vacation Rentals
Traveler Login Owner Login
Chinese (Traditional) Portugeuse Spanish Italian German French English

Tp 601: Spacious, colorful penthouse- balcony, whirlpool ...
Fort Walton Beach 3 br Vacation Rental Condo

Property Summary
Fort Walton Beach, Florida, United States
Type
Condo

Bedrooms
3

Bathrooms
3

Sleeps
10

Rates
$160 - $275 per night
$1,000 - $2,548 per week

Non Smoking   High-Speed Internet
 
Book Online   Visa Mastercard American Express 
This property listing provides real-time availability and rate quotes. Book it securely and instantly using a credit card.

Vacation Condo Rental Description:



Tp 601: Spacious, colorful penthouse- balcony, whirlpool tub, pool, BBQ area

Amazing penthouse condo at the PALMS! Located on the top floor, sleeps up to 10 guests. This condo is SO spacious and the balcony is HUGE!!! Lots of color and amazing views will not let you forget you are in beach paradise. Very comfy and updated, well taken care of by local owners. New living room and media room furniture, 4 flat HDTVs, reserved under building parking spot FREE LONG DISTANCE CALLS TO USA AND CANADA FROM THIS CONDO!!! KEYLESS ENTRY!

This unit is a wonderful space for so many reasons. First of all, it is so well decorated, the neutral colors of the tile floor and wood furniture are complimented by vibrant patterned fabrics and lively greenery. Palm tree accessories add tropical elegance throughout. And the vivid wall color in each area is surprisingly well suited to this beautiful beach-front condo. A Smart 42" VIZIO LCD 1080p HDTV with WI-FI and Vizio Aps in the living room and a 32" LCD HDTV in the master bedroom have recently been added (February 2013). Other updates include a new 32 inch HDTV in the second and third bedroom and plush seating for 10 people in the living room: 2 sofas, a loveseat and 2 upholstered swivel chairs (MAY 2013!!!)

Secondly, the sixth-story balcony of this unit is large, with plenty of space for several guests. It is a wonderful place to sit and watch the sky change colors as the sun rises and sets each day. And, of course, it has that great beach-front view as well.

In addition to the great decor and balcony view, this unit is so spacious! It has nearly 2000 square feet of living space and sleeping accommodations for up to 10 guests. Altogether, these features make this unit an impressive vacation destination.
All of our daily and weekly guests receive the following complimentary guest package: 2 beach chairs and umbrella set up for you on the beach (March 1 to October 31); 18 holes of golf with 1/2 cart at Shalimar Pointe Golf Club daily; one free pass to a 2-hour Dolphin Cruise daily; 1 adult pass to snorkeling daily (April - October); nightly movie rentals, FREE Internet access (most units wireless).

The Palms
complex offers a sparkling pool, barbecue grill area, and a dune walkover to the beach. Each unit has a full kitchen and a washer and dryer for convenience. Guests can also enjoy cable TV and free high-speed internet service in every unit!

Please visit Guest Amenities to view information about entertainment and activities available in our complimentary guest package (some exclusions apply).

Bedding Configuration: 1 King, 1 Queen, 2 Twin, 2 Sleeper Sofa

Additional Features:
* Business: High - Speed Internet, In-room wireless internet, Nearby ATM, Nearby FedEx, Nearby Golf Course, Nearby Internet Cafe, Nearby Post Office
* Convenience: Craft Shopping, Medical Services Nearby, Nearby Grocery, Outlet Shopping, Shopping, Restaurants, local attractions
* Culture: Ballet, Dance, Military Base, Museums, Theatre, Gulfarium
* Entertainment: Cable Television, DVD Movies, DVD Player, High Speed Internet, LCD HD TV, Movie Rental Available, Television
* Family: Beach, Kids Games, Library, Miniature Golf, Movie Theatre, Playground, Water Park, Military Base
* Geographic: Exceptional Sunrises, Exceptional Sunsets, Exceptional Views, On Beach
* Kitchen: Blender, Coffee Maker, Cookware, Dishwasher, Full Kitchen, Microwave, Oven, Refrigerator, Stove, Toaster, Utensils
* Living: Central Air, Garage Parking, Ironing Board, Linens, Washer & Dryer, Whirlpool Tub, Vacuum Cleaner, Walk In Closet, Master Bedroom Beach Front
* Outdoor: Balcony, Beach Chairs, BBQ Grill, Beach Walking, Beachcombing, Boating, Boogie Boarding, Deep Sea Fishing, Fishing, Fly Fishing, Grill, Jet Ski Rental, Ocean Kayaking, Outdoor Shower, Shared Swimming Pool, Snorkeling, Swimming, Walkway to Water, Wildlife Viewing
Book Online:

Select your travel dates and number of guests, then click Check Rates & Book it. We will confirm availability and provide a final rate quote. You will have the option to book this property online.

Arrival Date:
Departure Date:
Adults (18+):
Children (<18):
Visa Mastercard American Express 



Accommodation and Amenities:

Features:
  • High-Speed Internet
  • Full Kitchen
  • Balcony
Appliances:
  • Blender
  • Coffee Maker
  • Dishwasher
  • DVD Player
  • Microwave
  • Oven
  • Refrigerator
  • Toaster
Activities:
  • Boating
  • Fishing
  • Golf
  • Deep Sea Fishing
  • Swimming
  • Walking

Owner/Manager last updated on 11/22/2014

 available     unavailable     tentative View next 12 months »»
  November   2014  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
  December   2014  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  January   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
  February   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
  March   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
  April   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
  May   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
  June   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
  July   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
  August   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
  September   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
  October   2015  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
 available     unavailable     tentative View next 12 months »»


Pricing/ Rates:    (click to convert currency)
Nightly Price Range: $  160 to: $  275
Weekly Price Range: $  1,000 to: $  2,548
   » Prices in United States Dollars.



This map is intended to be used as a reference only. Please confirm the exact location with the property owner or manager.
 Property Reviews 
October 2014 Beach Vacation
A guest from Slidell, LA recommends this property.
Stayed for 8 days in October, 2014
Great trip. Weather was perfect. Have stayed in this condo before. Spacious and well furnished. Great location.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for taking the time to complete our online questionnaire-I'm so glad you enjoyed your stay at The Palms! It is a wonderful place to stay on vacation, peaceful and beautiful, and I'm glad you found everything satisfactory. Please come stay with us again on Okaloosa Island!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great stay!!
A guest from Cookeville, TN recommends this property.
Stayed for 7 days in October, 2014
We enjoyed staying at The Palms 601. There was plenty of room for 7 people, and we really enjoyed the huge balcony. We would recommend different window coverings for the bedrooms instead of horizontal blinds because you could see inside if the lights were on. The only negative is the skillets need to be replaced because the Teflon coating is coming off all them. It would've been nice to have a griddle, or something larger than a 12" skillet to cook meals for 7 people. We had to use 2 -3 skillets every morning for breakfast. We will definitely stay in this condo again.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for completing our online questionnaire, we will be sure to pass your comments onto the owner of the unit. We look forward to welcoming you back again soon. Thank you for choosing Brooks and Shorey Resorts for your Florida vacation!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

An enjoyable vacation in general
A guest from Nashville, Tennessee recommends this property.
Stayed for 7 days in August, 2014
The location is excellent. The view from the balcony is breathtaking. We were three couples in the apartment and it was comfortable. The balcony is big and the kitchen is well stocked with all the necessary items: pots and pans, dishes, etc. The dish washing machine is excellent. The washer and dryer worked well and did not make a lot of noise. However, we were not pleased with the cleanliness of the apartment. It was not spotless. In general it looks clean, but the shower door in the master bedroom has some mold, under the bed there was a lot of dust and the ceiling fans have a thick layer of dust. This should be easy to correct.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your review! We are happy to read that you enjoyed the location, the views and the comforts of the condo. Sorry to hear about the few housekeeping issues you have mentioned, we only wish you would have called those in to us as soon as you noticed. We do have housekeeping staff on stand by ready to correct any issues that arise. Please, accept our apologies. We have definitely reported these to the housekeeping director and the items have been taken care of. We hope to see you again very soon on the Okaloosa Island!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

vacation review for condo #601 in Aug of 2014
Yvonne T. from St. Francisville, Louisiana does not recommend this property.
Stayed for 7 days in August, 2014
Condo described as penthouse and higher priced. + for large space. Disappointed as expected penthouse luxury but didnot get it. Sorely needs updating as appears to have original cabinets in poor shape. Pool is inadequate in size and location and bar b que area is a singe pit. Mattresses uncomfortable.Not the cleanest complex we have visited. Condo itself had items left from previous guests under furniture and in corners. Recieved the incorrect password for wifi.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for taking time to fill out the online review! We appreciate your comments are are sorry that you were not satisfied with the decor and furnishings of the condo. We will definitely let the condo owner know your thoughts. Yes, the pool is very small as the photos online show and there is only one BBQ pit for the size of this building. Unfortunately, these are things we can't do much about. We are glad we were able to provide you with the correct WIFI password as soon as you called to report the problem. We apologize sincerely, that was a mistake on our end however, we are glad we were able to remedy the situation. We hope to see you again on the Okaloosa Island!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

So much Room!
Cindy B. from Centralia, MO recommends this property.
Stayed for 4 days in August, 2014
Brooks & Shorey were so great ti work with! The condo was so roomy. 5 kids and 5 adults and the kids had room to play! We will book thru them again! Only down fall was there was only one elevator.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for the wonderful review, The Palms 601 truly is a beautiful spacious unit. We look forward to welcoming you back again soon!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Stay!!
A guest from Alexandria, LA recommends this property.
Stayed for 8 days in July, 2014
Enjoyed the beach and our time at The Palms! Beautiful unit, well stocked kitchen! We will be back again. Thank you Brooks and Shory!

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your great review! Glad you enjoyed your stay at the Palms and the beach! Looking forward to seeing you again on the Okaloosa Island!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Enough even for the "in-laws"!
A guest from Allen, KY recommends this property.
Stayed for 7 days in July, 2014
This is our 3rd consecutive year at the Palms, but our first in 601. If your traveling with a group, family, or just have the need to sleep in a different bed every night of your stay, this is your room! Not to mention the amenities that come with te room: 2 free movie rentals a day, a round of golf every day, and many more that we didn't use. Beach access is a premium and you also get an umbrella and 2 chair rentals a day on the beach. This trip was taylored to or desires and needs! The room is fabulous in every way and the only 1 not wonderful, but still great thing to say... The elevator is slow! If it's an option, I highly recommend a stay at te palms, 601 if your traveling with a bunch, or 504 if it's just your family. I am sure you will be as pleased as my wife and I have been.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you so much for your excellent review! We are very happy you enjoyed your stay and the condo and had a great time with your family! Thanks for all your nice comments and we hope to see you again very soon.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

LOVED IT!
A guest from Loreauville, Louisiana recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2014
Best stay ever! Very spacious and clean and the view is unbelievable. We will be back!

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thanks for the awesome review! We are happy you enjoyed your stay and that you are planning on coming back! Make sure to ask about our return customer discount.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Very nice stay!
Dori P. from Philadalphia, MS recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2014
Very beautiful and spacious! Our group of 10 had more than enough room to enjoy our 7-day stay on the beach. Staff was very helpful and eager to please. The rooms were beautifully decorated, tv in every room. Only complaint is that the shower in the 2nd bedroom did not work, leaving us with 3 bathrooms but only 2 showers. Overall perfect stay!

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you very much for your excellent review! We are very happy you enjoyed your stay with us and had a good time on vacation! Thank you for your nice comments. We truly apologize for the shower issue, we are currently working on resolving and fixing this problem. The condo owner and the association manager are aware of this issue and they are working together to resolve it. Thank you again for staying with us and we hope to see you again very soon on the Okaloosa Island!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Family Vacation 2014
Stephanie V. from Florissant, Missouri recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2014
Everything was lovely except for one shower was not in use for the entire week. This presented some difficulty with 8 adults. We did not have any kitchen towels - we have always had them in the past.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your patience and understanding during you stay with regards to the 3rd shower in this condo. We are working closely with the owner and the association of this building to help resolve this issue. We are glad that this did not impede your vacation at all and you still enjoyed your stay with us. We hope to welcome you back again in the future!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Another great stay with Brooks and Shorey!
Annette B. from Kansas City, Missouri recommends this property.
Stayed for 7 days in May, 2014
We stayed with Brooks and Shorey in 2013 and had such a wonderful time we booked again in 2014 and were not disappointed! Best vacation. Great stay!

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you so much for your excellent review and most of all thank you for being a return customer. We are very happy you had yet another great stay with us and we hope to see you again very soon in Fort Walton Beach! Please remember to ask about our return customer discount.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Family Vacation
A guest from Carrollton, GA recommends this property.
Stayed for 4 days in May, 2014
Condo is very spacious and nice layout. Was clean and nice. Some of funiture is dated ,but beds were very good. Had one problem and staff from Brooks and Shorey were very quick to handle it. If available will be staying there again next year.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your online review! We are glad you had enjoyed your stay and we are looking forward to seeing you again at the Palms!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

family vacation
A guest from Raleigh, MS recommends this property.
Stayed for 6 days in May, 2014
My family and I had a great stay at your Condo. We had 9 people with us and there was plenty room. I would recommend it to anyone.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for taking time to fill out the online review! We are very happy you had a great stay and enjoyed your time with family. Hope to see you very soon in Fort Walton Beach, FL!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

family vacation 2013
Cyndi W. from Benton, AK recommends this property.
Stayed for 7 days in October, 2013
The condo needed to painted,and the kitchen was to small. The master bedroom was the hottest room in the condo. I keep having to turn the air down and the rest of my family froze.. Had to call several times to have our chairs and stuff set up for us during the week.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
We sincerely apologize that you were unhappy while staying with us. We have sent the issues that you have reported to the owner and hope that we will see you again in the future.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Fall Break Stay
A guest from Lexington, TN recommends this property.
Stayed for 7 days in October, 2013
We have always booked through Brooks and Shorey Resorts and have loved all the properties where we have stayed. The Palms condo was in a nice location, the view was amazing, but the room was dirty. I found clumps of hair in the corners of the rooms. The couch had sand and food crumbs all over it. It looked as if someone had smeared a hand covered in Cheetos all down one wall. After an hour of cleaning myself we felt more comfortable. We also didn't realize how tight the parking would be. We own a full size extended cab truck and it took some tight driving to maneuver into our parking spot. The person who was in charge of setting out the umbrellas and chairs was late most mornings and came by early to put them away saying he had something else to do and was in a hurry. I don't know if we will book this property again if we can find another.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your review! We are glad you enjoyed your stay and do apologize about the uncleanliness of the unit. I have passed this review along to the Head of Housekeeping. We do also apologize about the issue with the umbrella service and want to assure you that that has been taken care of. We do hope to see you call again and once again thank you !
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wonderful!
Rena S. from Gray, TN recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2013
My family and I stayed four nights in 601 and it was wonderful. Beautiful view, lots of room, very clean and had all the comforts of home, but better!

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
We are always happy to hear that our guests have enjoyed their vacation! Thank you for taking the time to write this review!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Our Stay at the Palms
Richard T. from Covington, La. recommends this property.
Stayed for 2 days in August, 2013
It is a great property in a great location with an accommodating property management with Brooks and Shorey. We would definitely check with them first when we return to Fort Walton Beach area.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank yoiu for your kind words! We are happy you enjoyed your stay with We look forward to seeing you again soon!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Overall a good place
A guest from Vidor, TX recommends this property.
Stayed for 3 days in August, 2013
Overall a great place to stay. Love how close to the beach it was. Had plenty of room for the group we had. My only complaint is the bathroom in the master bedroom stunk terrible like urine. Floor in bathroom needs to be cleaned better. I would stay here again and recommend it to others.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your review! We have alerted housekeeping about the issue and it has been taken care of. Thank you for your input, we really appreciate it! We hope to see you soon in Fort Walton Beach, FL. Please remember to ask about our return customer discount on your next stay!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The 6th floor is a long climb
Steve J. from Benton, Arkansas recommends this property.
Stayed for 7 days in July, 2013
The elevator is VERY slow just as it was stated in other reviews but you always have the stairs. The stairs were pretty nasty due to repainting with one stairwell blocked off completely. Other than getting to the room being a pain at times the room and the location was wonderful. Highly recommended.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Palms 601
A guest from Hernando, MS does not recommend this property.
Stayed for 7 days in July, 2013
The unit was very nice and large. There were a few issues (broken coffee pot, fans were filthy) but these were taken care of quickly. Our main complaint was the elevator was extremely small and smelt like urine, along with the stairwells. All the bathrooms in the unit also smelt of urine every time we flushed. There had been flooding in the area so don't know if this was the cause of this smell or not... Was a good unit other than the extremely small elevator (was hard to get the cart in and out of it) and the smell!

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for taking time to fill out the review! We are glad you had a great time and enjoyed the condo. We have placed a call to the HOA of the building who take care of the common areas and let them know about the smell and elevator issues. We are glad you took time to let us know about this and we hope to see you again soon.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Balcony Bliss
Brandy J. from Harriman, TN recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2013
The condo was wonderful, very clean, spacious, has a huge balcony with loads of seating, open concept living room, kitchen, and dining room. My family and I didn't want to leave! The view of the ocean is absolutely breath taking. We wish we were still there. All the touches of home. We hope to be back next year. Thank you. The memories we made will last a lifetime.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Space, Just a Few Minor Issues
Cassandra S. from Astoria, NY recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2013
What a great space to stay for a wknd! Plenty of room and a great view. One of the pull out couches was broken and uncomfortable to sit on and the fridge didn't cool very well, but other than that things were perfect. Also wish the unit had keyless entry.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for taking time to fill out the review! Unit 601 at the Palms is truly a wonderful and spacious condo. The broken and uncomfortable sofa has been replaced by the condo owner so the condo is now even better! Thank you for letting us know about the issue, we appreciate it. We hope to see you again soon in Fort Walton Beach, FL.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Love staying at The Palms
Tonya H. from Richmond, California recommends this property.
Stayed for 4 days in May, 2013
Been vacationing at The Palms for many years. Great complex. This is the 1st year we had any issue. The beach service company was late several days setting up umbrellas/chairs. When they did set them up, they put them too close together. You need to go back to using your previous beach service company. Also, would recommend a steam cleaning for the tile in condo 601. Floor looks really dirty b/c grout is almost black in places.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

will rent again next year
eric b. from Tollesboro, KY recommends this property.
Stayed for 4 days in April, 2013
loved it
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Highly Recommend
Scott A. from Buford, GA recommends this property.
Stayed for 7 days in March, 2013
Unit 601 is spacious with a terrific view. What more could you ask for.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Get-Away
A guest from Papillion, NE recommends this property.
Stayed for 12 days in February, 2013
Fantastic property! Great view, wonderful time overall. Couple minor issues with plumbing, but property managers were very responsive - no significant detraction from the overall trip. Really enjoyed the couple weeks. Would come back again!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Palms, Unit 601
Charlene G. from Slidell, LA recommends this property.
Stayed for 7 days in November, 2012
Great unit. Thanks for getting issue in master bath sinks resolved.. Plan to return in May, 2013 and will try to reserve this unit.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Palms, Unit 601
Charlene G. from Slidell, LA recommends this property.
Stayed for 9 days in October, 2012
Both sinks in master bath had issues with stoppers - one sink had none and the other I had to work from under the sink to get it started. Please have checked before I return on November 12th. Thank you.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Please clean
A guest from Nettleton, MS does not recommend this property.
Stayed for 5 days in September, 2012
Perfect location, lots of space. But overall cleanliness was lacking. Fingerprints everywhere, backs of chairs had smudges all over (I cleaned them - on my vacation!), floors were dirty.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Location!
Rebecca W. from Chalmette, LA recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2012
great location, great price, huge room!!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Family Reunion
A guest from Weston, FL recommends this property.
Stayed for 4 days in August, 2012
Beautiful location on the beach. We enjoyed relaxing on the balcony with our morning coffee. Overall the property is fairly well maintained, with the exception of the 2 sofa beds that had broken springs & were virtually unsleepable. There was a good supply of towels, dishware, pans etc. for our group of 10. The beach access was terrific & we enjoyed the beach chairs & umbrella that were put up for us each day. I would rent this unit again for the fantastic view from the 6th floor & having the beach within a few steps. Very relaxing.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

awesome
A guest from Diboll, TX recommends this property.
Stayed for 7 days in August, 2012
awesome
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great Place To Stay
A guest from little rock, arkansas recommends this property.
Stayed for 4 days in July, 2012
I loved the location of the palms condo's, there was a store not even a block away very helpful for those things you forgot or needed. It was a smaller complex which our group of 9 loved that way if you needed something it was no problem to go get it from the condo. The only thing is be aware the elevator is slow. Great great great experience will stay here agian :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Over all great condo
Sarah G. from Baton Rouge, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in July, 2012
The condo was very spaceous and the furniture was nice maybe a little outdated. The kitchen is sparce on baking pans and such. The TVs for sure are outdated and if you plan on bringing a gaming console of any kind you need to bring a small TV with you. The elevator is BEYOND SLOW!! Also ask for the code to the outside beach bathroom because it is not on any of the paperwork. We have stayed in this condo many times and will be returning next year :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Summer vacation in Florida
A guest from San Saba, TX does not recommend this property.
Stayed for 4 days in July, 2012
Unit 601 at The Palms is a great, large space in a great location, but the cleanliness and the general condition of the unit is not good. This is the second time we have stayed in 601 and it will probably be our last if it is not updated. The decline in the property is very evident. Our group will be coming back to Florida each summer, but we will look for another condo on Okaloosa Island.

Property Manager Response:
Response from Brooks and Shorey Resorts, Inc.
Thank you for your review! Just to let you know, we have spoken with the owner and the condo has been updated this year (2013). We hope to see you again soon.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The great experience at The Palms 601.
A guest from Oxford, AL recommends this property.
Stayed for 5 days in June, 2012
Our experience at The Palms condo in Fort Walton, Florida was very satisfying. We have stayed there before and enjoyed it the first time as well as this time. The condo is very spacious and clean.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great View
Grady F. from Meadville, Mississippi recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2012
Very good stay. Beautiful view.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Jewel on the Emerald Coast
A guest from Lafayette, LA recommends this property.
Stayed for 5 days in October, 2011
Priceless view, chairs and umbrellas set up and ready to relax just steps away from the condo, can walk next door to the convenience store for morning paper and a donut, only a few miles from a plethora of restaurants and fun-filled family activities - can't wait to go back. The only minuses to mention about this unit are the "antique" tube televisions and flat/lifeless pillows....but still worth returning to again and again. :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A Trip to Remember
Teresa D. from Joelton, TN recommends this property.
Stayed for 3 days in October, 2011
My 3 sisters and my 85 year old mother came to visit for a long weekend to celebrate my youngest sister's 50th birthday. We had an awesome time. Our Condo was perfect. Everything was so clean and fresh when we arrived. The office staff @ Brooks and Shorey were so friendly and efficient. Our check in was a breeze. The condo was ready on time. The only negative of the whole weekend was the sliding glass door did not have a screen and the windows were screwed down and would not allow us to hear the sounds of the ocean from the bedrooms and living room areas. The view of the ocean from our condo was excellent. We would stay at The Palms again on what we plan on making an annual trip.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Palms
Tonya H. from Kinnelon, NJ recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2011
Great condo. We normally stay in a 2 bedroom condo @ The Palms. Those are nice, but the 3 bedroom is exceptional! Lots of room, great layout.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Tropical Lee
Carolyn K. from Altamont, TN recommends this property.
Stayed for 4 days in September, 2011
The room was great, we had to spend most of our time inside due to Tropical Lee. Didn't see much of the beach, so we were thankful for the space we had.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The condo was great, right on the beach and very spacious. Only complaint is the elevator was VERY SLOW!!
Susan H. from Yorktown, TX recommends this property.
Stayed for 7 days in July, 2011
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

My family had a great time and can't wait to go back again next year, and we will be staying in the same condo.
Reviewed by: Deborah T. recommends this property.
Stayed for 2 days in July, 2011
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Abilene, Texas recommends this property.
Stayed for 6 days in July, 2011
We enjoyed our stay but we thought it needed to be freshened up since the last time we stayed there. The couch bed in the little den needs to be replaced ( the bed) it is real lumpy. Also, it would be great if you added a electric griddle in the kitchen.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Dahlonega, GA recommends this property.
Stayed for 3 days in June, 2011
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great condo with great floor space!
Darla T. from Grand Cane, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in June, 2011
We loved this condo! I have already recommended it to others. The kitchen had everything you need. We loved the separate utility room. Check in and check out was so easy. We WILL stay in The Palms 601 again!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Nice condo, but needs new bet
A guest from Columbus, MS does not recommend this property.
Stayed for 5 days in June, 2011
The condo 601 was very nice but would not stay in that unit again. The bed in the master was very uncomfortable and too small (said it was Queen but seemed even smaller to us). The TV's defintely need upgrading. For penthouse unit and price they really need a new bed! We have been staying there for the past 3 years and generally all the units have been fine.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Joseph K. from Lafayette, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in May, 2011
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Cornelia, GA recommends this property.
Stayed for 7 days in May, 2011
The layout and veiw from the condo were great. We had problems with the blinds. Sections of them came off each time we opened them. Two of the bathrooms had a bad odor and we had a few drainage problems. We also encountered the downstairs bathrooms had not been unlocked and the elevator was really slow the entire time of our stay.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

As I informed the clerk upon our departure, I felt this unit did not live up to the standards we have come to love with Brooks a
Kimble N. from Slidell, LA does not recommend this property.
Stayed for 4 days in April, 2011
The website states the beds were queen size and they were full, the faucet in the master tub leaked everywhere, the fridge did not cool properly, and the condo itself was not a version of any penthouse I have ever stayed in. We called the office to have someone look at the fridge and was told someone would be out shortly. No one ever came. In saying all of this, it was a huge disappointment because over the last 13 years we have stayed with Brooks and Shorey condos at least once a year if not twice. My husband I are questioning if we should return again after the concerns we had with this last stay. I think if we received some type of apology from upper management we may reconsider.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Christmas Vacation 2010
Brenda L. from Winslow, IN recommends this property.
Stayed for 7 days in December, 2010
We loved the size of the condo. The elevator was terrible. Floors were dirty. The dryer needed work but we were able to use it. We loved the view of the beach and being right on the beach. This was a family vacation with our daughter and her family. All the space was wonderful and we enjoyed our stay over all. Neither of the hideabeds were comfortable for sleeping. There were a few things that needed fixing and once we reported it maintenace was there to fix it which we appreciated. Although we think the condo is in need of some TLC we would stay there again.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Fabulous!
Lauri H. from Lafayette, LA recommends this property.
Stayed for 5 days in October, 2010
Perfect location on the island, convenience store a stone's throw away, great panoramic views, love the designated parking spot. Over all the years that we have dealings with the Brooks Shorey staff, they are ALWAYS prompt, courteous and friendly.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Leo G. from Suwanee, GA recommends this property.
Stayed for 5 days in September, 2010
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Best Stay on Okaloosa Island Yet!
Anna B. from Kettering, Ohio recommends this property.
Stayed for 8 days in August, 2010
Just wanted to say Thank You! to Eva and Brooks and Shorey for a fantastic family vacation. The Palms 601 is the best condo yet. After spending the last several years vacationing on the island and trying different places, The Palms will be on our list for a repeat stay! P.S. We didn't see a drop of oil\tarball the whole week!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

unfair cancellation policy
A guest from Metairie, LA recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2010
We really enjoyed this room. It was very spacious and had a beautiful view. Unfortunately, the cancellation policy for this property created a lot of stress for our family. The company took a much harder line than other properties in the area on cancellations due to the oil spill. I also do not like the policy that you lose your deposit, no matter why you have to cancel, once you confirm your reservation. There is no grace period at all. I also wish that there was a trash chute to dispose your garbage rather than having to bring it out to the dumpster near the street.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wonderful trip
A guest from Saint Charles, MO recommends this property.
Stayed for 5 days in May, 2010
We had a large group of 8. There was more than enough room for all. The balcony was great, opening up to a beautiful oceanfront view. The location was great. There is a small store in walking distance for last minute items or movie rentals. The beach was fantastic. Beautiful sand and water. Would go back again. Wish I could have stayed longer.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Minden, LA recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2010
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Searcy, AR recommends this property.
Stayed for 28 days in February, 2010
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Bobby N. from Searcy, AR recommends this property.
Stayed for 31 days in January, 2010
There needs to be at least one comfortable chair in the main sitting area. The hideabeds are OK but there is not a stand alone chair that is comfortable, only wicker type chairs to sit in.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Palms 601
Melissa H. from Flint, TX does not recommend this property.
Stayed for 2 days in August, 2009
property was clean, view and beach were wonderful. The beds were the worst we have ever slept on. With exception to the twin beds. The master is listed as a king which it is not. the bed slopes to one side and is extremely uncomfortable. The other bed which my 14 year old tried to sleep on, you could feel the springs on which forced him to move about the condo at night to try to find somewhere more comfortable to sleep. My 11 year ols son was the only one who got any sleep(on the twin bed) I did not complain because I was fairly certain nothing would be done. For 308 dollars a night I would think you would at least have a decent bed to sleep on. I was very unhappy but since we were ony there for two days I did not not want to waste my time with complaints and trying in vain to get someone to make it right.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Daughters, Sons-Inlaws @ Grandchildren
BECKY M. from ODONNELL, TX recommends this property.
Stayed for 4 days in July, 2009
We had a wonderful time, our 2 daughters, their husbands and our 2 granddaughters spent 4 nights in 601 at The Palms. The condo was beautiful and so comfortable for our family of 8. The few of the ocean was perfect. We did alott of cooking and we found all we needed to prepare meals for 8 people. We will stay at The Palms again next summer.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Sarah G. from Baton Rouge, LA recommends this property.
Stayed for 5 days in July, 2009
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Carolyn B. from Tunnel Hill, GA recommends this property.
Stayed for 4 days in July, 2009
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

pamela leaders review
PAMELA L. from WEST LAFEYTTE, IN recommends this property.
Stayed for 3 days in July, 2009
the condo was allsome and clean, i will contact you again to stay in the same place or even get a 4 or 5 bed room. you all will be the first to rent a condo. thanks again for lettting us stay
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great vacation spot
Joy D. from Winder, GA recommends this property.
Stayed for 4 days in April, 2009
My favorite place to visit! The location is very relaxing and the beaches are always clean. A great spot for a family get-a-way. Not a party beach. Only minutes from the best restaurants, shopping and entertainment. The staff at Brooks & Shorey are very helpful.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Mary E. from Battle Creek, MI recommends this property.
Stayed for 7 days in April, 2009
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Searcy, AR recommends this property.
Stayed for 28 days in February, 2009
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Searcy, AR recommends this property.
Stayed for 31 days in January, 2009
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Comments
Michael L. from Apple Valley, MN recommends this property.
Stayed for 30 days in November, 2008
This is a very nice large condo better than most if not all of the several we have stayed at over the past 12 years on the island. The only problems were the condition of the deck furniture, the elevator time and the parking both underground and outside.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Palms 601 - The Penthouse
A guest from Lafayette, LA recommends this property.
Stayed for 4 days in October, 2008
Totally LOVE this property. It's spacious, the views are breathtaking and just steps from a convenience store (who doesn't always need chips or a soda mid-day?). The only slight for a penthouse is the huge deck has substandard patio furniture and the ancient 1995 televisions are a tad of a surprise. Otherwise, perfect place...will be back soon. :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

great stay on the beach
Thomas S. from Madisonville, KY recommends this property.
Stayed for 3 days in October, 2008
The Palms is one of the best places to stay in fla. gulf coast. the rooms are clean ,right on the beach, around the corner from a tom thumb store just perfect.Everything you need is right there ,bring some food and clothes and your ready!!The only complaint I would have at all is they make a big deal over the movie card they give you (i could not find mine when we left) we have never used it there are no movies at the little store it's on that yu would want to see anyway.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Needs some help
Mark C. from Bowling Green, KY recommends this property.
Stayed for 8 days in October, 2008
The location, size, convenience,amenities where great!!! We stayed in the same unit last season and complained about the Beds in the larger rooms. They were so uncomfortable that we brought our own 3" matress pads to try and make our nights restful. The matress feels like you are sleeping on box springs. The floors were vacummed but not clean. My grandaughters feet were black from running around with no shoes on. The rest of us keep our flip flops on. The unit is in need of a deep cleaning. These things can easily be addressed and repaired to make this the ideal spot on the beach and yes we will return if you would please address these minor issues. I would like a response to my concerns so as to know whether to consider a return visit. Eight days with out a good nights rest is no vacation to me.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

It was a nice place to stay and I will definately check back with it for my familys next stay!
Michael J. from Covington, LA recommends this property.
Stayed for 2 days in August, 2008
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

very nice condo, very clean, easy to get to
Robert A. from Moreland, GA recommends this property.
Stayed for 3 days in August, 2008
very clean,wonderful view of the ocean,everything about it was first class
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Our family loved it!
A guest from Uniontown, OH recommends this property.
Stayed for 7 days in August, 2008
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

7th Heaven
A guest from Norman, OK recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2008
We had a WONDERFUL week at the beach with our whole family!! Relaxed by the beautiful blue water, read, slept, walked on the beach, played frisbee, sat out on the balcony and watched the dolphins each morning, played cards during the afternoon thunderstorm, watched the fireworks for the 4th of July, laughed, and made many fun memories we will treasure forever! We'll be back next year!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Bluff City, TN does not recommend this property.
Stayed for 7 days in June, 2008
all the restrooms have a heavy urine smell that i couldnt remove by cleaning.the fold outs are poor for sleeping.the kitchen is poorly supplied.the deck furniture is weak.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Kerry M. from Winder, GA recommends this property.
Stayed for 7 days in June, 2008
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Palms 601 review
Mary E. from Battle Creek, MI recommends this property.
Stayed for 8 days in April, 2008
The room was beautiful and the location fantastic. On the downside, we had three different incidences where we had to let someone in for maintenance issues, which kind of spoils the good times. Would have liked a few more pots and pans to cook with in the kitchen too. Overall though, we had a comfortable stay and really enjoyed it.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Nice location and good property
A guest from Bellaire, TX recommends this property.
Stayed for 4 days in March, 2008
The only regret is the parking space under the bldg is too small for any vehicle other than compact cars.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Searcy, AR recommends this property.
Stayed for 29 days in February, 2008
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

great stay
Thomas S. from Madisonville, KY recommends this property.
Stayed for 3 days in October, 2007
the condo was right on beach just what we wanted. Everything we needed was there. There was plenty of room, beautiful view, home decor was clean and pretty. We had a great time. Coming again in October 2008.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Great family vacation site. I will stay there again someday!
Victoria M. from Deville, LA recommends this property.
Stayed for 3 days in July, 2007
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Family Vacation
A guest from Tunnel Hill, GA recommends this property.
Stayed for 6 days in July, 2007
We had a wonderful time in FL. The condo was exceptional, much more than we expected. The beach was perfect. We loved our stay (wishing we could have stayed longer). It was a perfect family vacation....
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

I would of booked it again this year, but it was no longer on your web site
Peter D. from Broadbeach Waters, Queensland recommends this property.
Stayed for 7 days in May, 2007
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A guest from Pensacola, FL recommends this property.
Stayed for 8 days in May, 2007
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Contact the Manager
Brooks and Shorey Resorts Inc.

Leave this field empty First Name *

Last Name *

Email Address *

Country *
Arrival Date

Departure Date

Adult (18+)
Child (<18)
Telephone
HomeMobileWork
Additional Message
Max 500 characters.

Email me this inquiry
Send me deals email

By clicking "Send Email" you are agreeing to our Terms and Conditions.


This advertiser has listed with PerfectPlaces.com since Oct 12, 2008

Find additional Vacation Rentals: